A Google Drive használata
A Google szolgáltatásainak használata a tanórán.

Kedves Résztvevőnk!

 

A következőkben a Google-dokumentumokkal ismerkedünk meg. Megnézzük, hogyan tudunk létrehozni ilyen dokumentumokat, illetve a tanórán milyen formában tudjuk ezeket felhasználni.

 

 

Bizonyára Ön is tapasztalta már, hogy nehéz a tanórán az összes tanulót aktivizálni. A következő megoldásokkal ez sokkal könnyebbé válhat.

A Google Drive használatával ismerős környezetben dolgozhatunk rajzos, szöveges, táblázatos vagy más formátumú dokumentumokban. A megosztás – diák-diák és tanár-diák között – együttműködésre ad lehetőséget, amely képes biztosítani a hagyományos, egy helyen, egy időben típusú kooperációt: azonos tárgyon dolgozhatunk, van lehetőség egymás munkáját értékelni, véleményezni, több fórum adott arra, hogy megbeszéljük a továbblépés lehetőségét, ám adott az a lehetőség is, hogy egymástól távol, nem ugyanakkor dolgozunk a feladaton. A digitálisan létrehozott dokumentumban való közös munka egyszerűbbé teszi a megosztást, a tárolást, a munka folytatását.

Milyen közös feladatokat adhatunk fel a tanulóknak?

Készítsünk a tanulókkal közösen grafikont, diagramot vagy folyamatábrát!

1. TIPP Készítsünk út-idő diagramot!

Az órai tevékenység megszervezése:

  1. Az óra előkészítésekor szerkesszük meg a feladat alapját, ehhez segítséget találunk a következő kisfilmben!
  2. A tanórán szervezzünk tanulópárokat!
  3. Osszuk ki, vagy online osszuk meg a tanulópárokkal a feladatleírást!
  4. Osszuk meg a tanulópárokkal a grafikont!
  5. Hagyjunk időt a páros munkára, ha szükséges, segítsünk!
  6. Végeztessük el az ellenőrzést a kooperatív tanulási technikák közül ismert ’tárlatlátogatással’!

Feladat

 

Párunkkal felderítést végzünk műholdak segítségével a világ más-más pontján. Az alábbi táblázat egy, tőlünk távoli földrészen haladó mozgást végző test mozgásáról tájékoztat. Felderítőként a következő feladatot kapjuk:

Ábrázoljátok út-idő grafikonon a test mozgását!
Elemezzétek néhány mondatban a test mozgását, annak változását!
Próbáljatok meg következtetni arra, milyen test végezhet ilyen mozgást! Számoljatok átlagsebességet!

Az ábrázolást rajzon, az elemzéseket szövegesen, a következtetéseket képpel, a számításokat számokban jelenítsétek meg a megosztott Google Rajzon! Jelöltem, milyen színt használjatok! Küldetés indul!

 

 

s (m) 

ADAT

ADAT

ADAT

ADAT

ADAT

t (s)

ADAT

ADAT

ADAT

ADAT

ADAT

A tanórai feladatunkhoz készítsük el a megosztásra szánt grafikont!

  • Válasszunk háttérszínt és egy ide illő háttérképet – alkalmazzuk a kép beszúrása funkciót –, állítsuk be a méretét, pozicionáljuk a megfelelő helyre, és – mivel háttérképnek szánjuk – halványítsuk el!

  • Rajzoljuk meg a grafikonunk x és y tengelyét a nyíl eszközzel!

  • Nevezzük el az egyes tengelyeket egy szövegmezőben!

  • Készítsük el a grafikonunk vízszintes és függőleges segédvonalait táblázat beszúrással!

  • Számozzuk a tengelyek beosztását!

  • Egészítsük ki a rajzunkat a tevékenység végzését megkönnyítő információkkal – esetünkben azzal, melyik tanulópár milyen színt használjon a feladatmegoldáshoz!
  • a feladatleírást a megjegyzésbe tehetjük
  • nevezzük át a rajzunkat – a mentés az online használat során szinte folyamatos
  • végül osszuk meg a tanulóinkkal – itt válasszuk a Szerkesztheti opciót!

Tanulóink üzenetet kapnak a megosztásról, és – amennyiben rendelkeznek Google fiókkal – a Drive Bejövő dokumentumai között fogják megtalálni a megosztott rajzot: